Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Catti - 17 maj 2008 17:16

Vad less jag blir. Vi har ofta besök av en okastrerad hankatt. Jättesöt, MEN OKASTRERAD. Fattar han inte att här har han inget att hämta. Vår egen katt Kajsa är kastrerad.Och han är inte speciellt intresserad av henne.

Under hela våren har han road sig med att markera revir på vår ytterdörr med den påföjlden att hela hallen stinker. Och jag har fått skura o skura.

Sen upptäckte han vår altan. Så då såg han till att markera möbler och altandörr. Hur många gånger har jag tappat räkningen på. Och jag har skurat o skurat o skurat.

Sen helt plötsligt slutade han att komma och jag tänkte glatt att nu har han flyttat hem igen. Han var nämligen här förra våren också för att sen försvinna.

Men icke då. Igår var hela altandörren duschad igen. Och i morse altanbordet.

Nu har jag varit tvungen att bli en sådan surkärring som sätter upp lapp på Ica. (Fast jag skrev iallafall under med mitt namn)Med en vädjan, eller rättare sagt, krav på ägarna,vilka de nu är, att de kastrerar sin katt.Tänk dessutom på alla kattungar som kommer att bli. Nu tror jag iof inte att han bor här i närheten för jag ser honom aldrig annars utom på vårarna.Kan ju även vara vildkatt, men han är ganska orädd. 

Ja,ja förhoppningsvis sticker han hem till sig snart igen. Annars blir jag tokig på han. Fast det är ju inte hans fel egentligen. Han följer ju bara sitt naturliga beteende. Men det är ju f--n att folk skaffar sig katt och inte kan utan att ta ansvar för dem sen.

Så, nu har jag fått skälla av mig lite.

Igår badade jag det enda marsvin, Valentin, som jag ska ha med mig på utställningen i Valbo. Ska bli så kul även om jag inte har så mycket att ställa. Längtar.

Idag håller jag på att storstäda i marsvinrummet som också används som arbetsrum. Burarna fixades igår så de är klara. Men jag fick för mig att göra en så riktigt röjning och dammtorka och dammsuga överallt.Har kommit en bra bit . Men....just nu har jag ialla fall lite paus.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards