Alla inlägg under november 2009

Av Catti - 15 november 2009 22:09

Här kommer en bild på gårdagens små nykomlingar. Kolla in teckningen

på hanen i mitten, så häftigt!

Har även fotat lite fler marsvin men uppdateringen av hemsidan blir nog

en annan dag. I    morgon kanske:)

Av Catti - 14 november 2009 23:02

Imorse blev jag väckt av Maria som kom in och talade

om att Ylva Yster hade fött sin kull.

4 bäbisar  varav 3 levande. 2hanar och en hona vid första kontrollen. Ska

fösöka fota dem i morgon. Vi ska även försöka fota self ungarna

för att lägga ut på hemsidan. Har ju även teddyhanar

som har flyttat till nya hem. Det har varit lite dåligt med upp-

dateringar där.

Av Catti - 6 november 2009 21:27

Lilla goa Bea finns inte längre. I tisdags, på sin ettårsdag, gav hon upp.

Grubblar om och om igen på vad som hände. Hon blev ju piggare för var dag.

På måndagen började hon knapra lite hö på egen hand. På tisdagsmorgon

fick hon Critical Care, när jag skulle ge henne nästa gång ville hon inte svälja och

jag kände att hon började kännas slö i kroppen. Var i väg 1 timme och under tiden

hade hon blivit jätte dålig i magen. Provade att få i henne  CC och vätska men

hon ville inte mer, hon hade gett upp. Lade in henne i buren till sin kompis och

hon somnade in i samma ställning som jag lade henne i. Lilla goa Bea vad vi saknar dig.



Av Catti - 2 november 2009 19:32

Varför ska det vara så svårt att få marsvin att börja äta när de har

varit dåliga? Det verkar som antibiotikan fick bort infektionen (

hon går fortfarandepå den) men aptiten vill inte infinna sig.

Gräs acepterar hon men det kan hon ju inte leva av.

Igår började hon knappra hö och vi jublade. (Ja, man kan bli

så glad över det,) men detvisade sig vara tillfälligt. Matade upp henne

med Critical Care i morse sen har hon knapprat gräs under

dagen. Men hon måste börja äta hö. Håll alla tummar att hon gör det snart.

Men än ger vi inte upp.När Prinsessan var sjuk i livmoderinflamation 

krävdes 2kurer med olika antibiotika och stöd matning i 3 veckor. Sen en

dag bestämde hon sig för att börja äta igen. Så vi kämpar vidare.

Får se om jag måste mata upp henne i kväll igen.


Igår var det utställning i Kallhäll. vi hade inga teddysar med oss endast 2selfar.

Maria ställde båda två och resultatet är vi väldigt nöjda. Junifer fick Cert o Birj +

att hon placerade sig som BISj 4. Prinsipessa fick Cert. Med mig hem fick jag

en teddyhane till låns som fick flytta in till Canezza och Deborea. JO,

Ylva Yster är dräktig. Hon gick ju med Didrik i evigheter och till slut gav jag

upp och flyttade in henne till Canezza och Cindra i väntan på att vi skulle låna

hem en hane. Tyckte för någon vecka sen att det kändes misstänkt i

hennes mage men ville inte ta ut någon glädje i förskott. Men i går

när jag kollade henne var det ingen tvekan längre. Hon är dräktig.

Hoppas att allt går som det ska och jag får

små Ysterbäbisar.:)


Ovido - Quiz & Flashcards