Alla inlägg under juni 2009

Av Catti - 26 juni 2009 22:45

Livet i burarna ja....djuren mår gott. Det har det lite jobbigt med värmen ibland men tack och lov har mannen semester och är hemma och fixar så fönstrena kan stå öppna hela tiden. Har börjat fundera på vår resan ner till SM i dingle. Är det vettigt att åka med djur i värmen?  Måste fixa solfilm på bilrutorna bak eller så får jag sätta upp något annat solskydd. Vill absolut inte vara med om att någon får värmeslag. Sen ska jag ladda med mycket saftigt gräs i transporterna. Och så får det nog bli många stopp för att kolla att de mår bra.

Innan det vill jag njuta utomhus av det härliga vädret och av allt som blommar i trädgården.Jag hoppas att det fina vädret håller i sig i helgen när jag är ledig. Då ska jag försöka koppla bort allt och bara njuta.






Av Catti - 6 juni 2009 22:16

Idag har jag varit på marsvinsutställning i Valbo.

"Bea" kan nu titulera sig Svensk Champion. För teddysarna gich det väl så där men jag är ändå nöjd med dagen. Det blev ett välbehövligt avbrott från arbetstankar och jag fick skratta många gånger under dagen. Det var en väldigt trevlig utställning och munter stämning:)

På vägen hem, när vi var så där lagom toktrötta, satt vi och spånade loss om tema på marsvinsmaskeraden på SM.

När jag kom hem gjordes lite ommöblering bland marsvinen då honor sattes med hane. Didrik som fick träffa damer för första gången blev alldeles till sig. Nu hoppas jag på lite bäbisar där.

Nu ska jag bara slöa lite i soffan sen väntar sängen, och i morgon ska jag inte kliva upp 4:30 som jag gjorde idag.



Av Catti - 3 juni 2009 22:32

Här har jag inte skrivit på länge nu. Just nu är det fullt upp med arbete på arbetstid och arbete på fritid.avslutatde just dagens arbete. Men jag börjar iallafall närma mig slutet och då kan jag koppla av. Fritiden hade jag helst ägnat åt eget valt arbete.

Helgerna håller jag heliga. Inga papper följer med från jobbet på fredagen.

I burarna är det lugnt, nästan ialla fall. Sickan, som var dräktig har troligtvis kastat sin kull då vi inte känner någon unge längre.

Har inte sett något i buren men "bollen" är borta. Sen har hon fått problem med ögat. Har startat behandling för det och hoppas att det blir bättre.

Tack o lov har hon god aptit fortfarande. Framför allt på färskt gräs. Och det finns det ju hur mycket som helst av nu.

De andra djuren mår bra och även de får ju njuta av allt gräs. Och jag är glad då grönsakskontot sjunker. Förberedelser inför helgens utställning pågår emellanåt, Lite trimning och så.

Vi ses till helgen, alla ni som ska till Valbo:)

Ovido - Quiz & Flashcards