Alla inlägg under juli 2009

Av Catti - 29 juli 2009 19:54

På måndag börjar jag jobba igen. VILL INTE! I år tog jag av någon dum anledning bara 4veckor semester och det ångrar jag nu. Sista veckan på semestern går alltid så rysligt fort.

Men jag har ändå haft en skön semester. Lite annorlunda mot vad de brukar vara. I vanliga fall brukar vi dra iväg med husvagnen i några veckor men inte i år. Döttrarna prioriterar annat nu än några veckor med oss i husvagn och dessutom hade ju Maria turen att få sommarjobb. Iår har vi gjort småresor istället. Bla tog jag o Mikki motorcykeln till Gotland i några dagar. Väldigt mysigt. Alla har varit iväg på flera småresor allt från några dagar till en vecka, i bland med någon i familjen ibland med kompisar. Och jag tror att alla känner sig nöjda med den lösningen.

När jobbet startar ska vi fortsätta med renoveringen här hemma. Den la vi på is under ledigheten. Det ska in nytt golv i vardagsrummet och så ska jag måla hallen.

Livet i burarna rullar på. 3 dräktiga honor har vi. Men det var bara 2 av dem som var planerade. Canessa och Ylva Yster. Den 3:e är en stor miss som jag hoppas ska sluta bra.

Det är en äldre hona som  som i sin ungdom fick en kull och sedan gick hon med hane efter hane efter hane utan att det blev något. Drog slutsatsen att hon fått någon hormonrubbning då hon inte heller kunde gå tillsammans med andra honor längre utan blivit en riktig bitch mot dem.

Därför fick hon fortsätta gå med en hane som sällskap. Och det har hon gjort i flera år. NU! har hon blivit dräktig. Fasen!! Kan inte göra mer än att hålla tummarna att det går vägen. Än så länge är hon lika pigg som vanlig och äter med god aptit. Tror inte att hon har så långt kvar för det sparkar regält i magen på henne.

Nu ska jag sätta mig och leta växter på nätet. Maria fick en lista över växter som marsvinen kan äta av K, hon är ju så bra på det. Vi tänkte lära oss fler av de ätliga växterna och kunna variera det gröna lite mer. Och just nu finns det ju hur mycket som helst.

Ha det gott!



Av Catti - 6 juli 2009 12:28

Inatt kom jag hem efter en trevlig SM helg i Dingle. För er som inte redan vet det så var det Marsvins-SM. Vi åkte redan i fredags em. Vi, det var jag, dotter Maria, Mia-mia och hennes dotter Matilda. Jag var ju lite tveksam till att åka i värmen med djuren. Men efter att min snälla man lämnade in bilen och fick dit riktigt mörk solfilm på bakrutor och lucka så kändes det tryggare. Och med AC på så var det svalt och skönt hela resan.

Jag hade bara en teddy med mig och hon vann sin grupp och lyckades knipa åt sig ett Cert. Jag såg nog ut som en fågelholk för det trodde jag inte med den hårda  konkurensen. Så jag är nöjd. Maria ställde "Bea"  i Ungdoms-SM och det gick  så bra som det bara kunde. Hon vann U-BIS! mer om det kan ni säkert läsa på hennes blogg när hon har vaknat.

Nu blir det ett uppehåll i utställandet för min del fram till i mitten av

augusti.


Av Catti - 1 juli 2009 22:00

I helgen när jag var ute i trädgården och njöt av det härliga vädret passade jag på att fota lite. Nu har jag ju ingen sådan där tjusig systemkamera utan en vanlig liten simpel en. Jag ska nog skriva upp en systemkamera på min 50årsönskelista om jag inte köpt mig en sådan tills dess. Om någon vill se lite av mina trädgårdsblommor så finns de här (för att inte sno fotoplats i bloggen) Fler bilder kommer förhoppningsvis när det finns tid till det.

http://www.nybackens.se/blommor09.htm

Ovido - Quiz & Flashcards