Alla inlägg under juni 2008

Av Catti - 24 juni 2008 22:44

Nu har jag flyttat min hemsida eftersom den aldrig verkar komma tillbaka på gamla adressen. Allt är väl inte riktgt klart men den är i allafall på plats.

Ni som har länk till mig eller vill länka;) Nya adressen är www.nybackens.se


Av Catti - 23 juni 2008 20:04

Servern som min hemsida låg på kraschade för nästan 3veckor sedan och de har fortfarande inte åtgärdat problemet. Och inte får man veta om den ens är på G snart.Har mailat men får inget svar. Så nu ska jag flytta den. Återkommer med nya adressen när den är klar.

Av Catti - 21 juni 2008 19:59

Midsommarafton firades med goda vänner. Vi hade så roligt och trevligt att vi inte märke hur tiden gick.Vandrade hemåt när solen var på väg upp och fåglarna började sjunga in dagen.

Den ena av de klena bäbisarna hade gett upp när vi kom hem och senare gjorde även den andra det.De var ju inte pigga från början så det var inte oväntat.Men det känns väldigt tråkigt ändå. Nu har jag bara en kvar från den kullen, men hon är jätte pigg och äter som hon ska.

Idag har jag fotat henne

Av Catti - 20 juni 2008 10:41

Önskar er  alla  en trevlig midsommar! Hoppas att solen fortsätter att skina hela dagen.

Av Catti - 18 juni 2008 23:18
http://www.youtube.com/watch?v=UhqEz3DQI3w

Här kommer den andra filmen. Både Sivan och Ina+ Sivan ungar vill vara med och hjälpa Suss när hon föder. Men det blir så trångt i hörnet så hon kan knappt röra sig.

Tyvärr har det inte gått så bra för kullen. Av det 3överlevande ungarna är 2 skruttiga den 3:dje däremot är pigg och ökar bra i vikt.

Av Catti - 17 juni 2008 22:14

Nu har jag lagt ut filmsnutten(trorjag,ialla fall) där småungarna tvättar de nyfödda medans mamma Suss vilar och tvättar sig själv. Det är dålig kvalite på filmer. Filmade med min kamera och ville inte störra genom att fixa bättre belysning. Vem vill bli belyst när hon föder??

Lyckades inte få dit en länk utan bara adressen. Måste lära mig det.

http://www.youtube.com/watch?v=snNaznowEBE
Av Catti - 17 juni 2008 19:00

Nu har jag fixat batterier till vågen och vägt de små ungarna. Oj,oj. De vägde 51g, 52g och den ialla fall lite piggare buff/black väger 67g. Det är bara att hålla tummarna.

Av Catti - 16 juni 2008 22:00

Suss verkar inte bry sig inte om sina ungar. Däremot är hon väldigt vårdande mot Sivans ungar . När hennes egna kommer går hon iväg.  Den ena nyfödda buff/black verkar ha blivit accepterad av Sivan och jag hoppas att hon får mat där. Men alla 3 överlevande ungarna är väldigt små. Buff/black knallar i allafall runt i buren. Serverade dem kligröt och 2 av dem åt det. Och nåt verkar de ha ätit under dagen för magarna känns inte tomma.Tyvärr var batterierna i vågen slut så jag kunde inte väga dem. Var iväg och skulle köpa nya men fick inte tag i de jag skulle ha. Får åka till andra butiker när de öppnar efter jobbet i morgon.

Skapa flashcards