Alla inlägg under september 2009

Av Catti - 27 september 2009 22:52

...men än vågar jag inte pusta ut.Elsa har fortfarande ingen jätteaptit så hon fick Critical Care 2 ggr idag + att jag erbjuder henne en massa gott. Lilla buffhonan har faktisk ökat 4g helt på egen hand under dagen:).Har suttit länge i marsvinsrummet idag och sett när hon kämpat med hö o grässtrån. Lilla creamen har ökat 3 ggr men då har jag stödat med babysemp några gånger. Hoppas att det fortsätter i samma riktning. Även hon har provat hö o gräs men har inte riktigt fått in tekniken än.

Av Catti - 26 september 2009 22:05

Förra helgen blev högdräktiga lemonhonan Elsa snorig. Och inte lite heller. Stod i valet o kvalet ang

antibiotika med tanke på ungarna men vågade inte vänta heller för Elsas skull. Så det blev bactrim.

Snuvan blev bättre men inte helt bra. Men hon hade fortfarande god aptit och i torsdags morse satt

det två underbara små ungar i buren. Tvättade o klara.

Elsa pysslar om de små som en duktig mamma men hennes aptit är inte riktigt bra och

jag är osäker på om hon har mjölk så det räcker. Det är klart, om hon inte äter som hon ska så

påverkar det säkert mjölkproduktionen. Håller noggran koll på ungarnas vikt. Har köpt hem babysemp i beredskap.

Ungarna är iallafall pigga och har börjat smaka på hö och grönsaker.

Och Elsa fick lite Critical care i hopp om att hon ska bli piggare.

Hoppas, hoppas att det slutar bra.

Av Catti - 12 september 2009 16:52

Här som på så många andra ställen så ökar här vildsvinsbeståndet. Flera gånger under sommaren

har jag suttit på kvällarna och kikat på dem när de väller ut från skogen när mörkret lägger sig för att

gå ut på åkern bakom där vi bor.Fashinerande har jag tyckt även om jag tyckt synd om bonden som får sitt vete förstört. Men nu j....r är de i min trädgård. Nu tycker jag inte att det är roligt längre.

Var ute och fixade lite och upptäcker att det inte längre är någon gräsmatta under och runt buskarna på ena sidan.

Och min blomsterrabatt i hörnet...Kikar sen över till grannen. OJ! hos mig hade de nog bara gjort en snabb visit men hos grannen. Hans gräsmatta på sidan mot oss är ett minne blott.

De kunde väl räcka med att de bökat sönder flera av mina kantarellställen.

Ikväll ska jag bannemej hålla vakt! Hur skrämmer man iväg dessa djur? De lever ju så nära husen och är inte speciellt skygga av sig. Men i min trädgård ska de iallafall INTE vara. En påse med tomburkar kanske.


Ovido - Quiz & Flashcards