Alla inlägg under september 2008

Av Catti - 28 september 2008 11:23

Vaknar av att solen lyser in. Så Härligt!

Här kämpar vi fortfarande på med vårt marsvin Prinsessan som inte riktigt vill komma igång o äta fullt ut. Men det går iallafall framåt.N hade med sig Alfa-alfa hö till Prinsessan. Tack snälla N för hjälpen.

Var på utställning i Lillhärad igår. Trevligt som alltid.Och dessutom trevligt resesällskap både dit o hem. Det gick väl som jag väntat i bedömningen.

Hela förmiddagen satt jag domarsekreterare åt J. Varje gång lär jag mig något nåt.

Två hanar hade jag med mig hem som ska få gå med damer här ett tag. Tack snälla J.

Idag ska jag städa ur höförådet för i morgon tar jag o Mia stora släpet och hämtar hö.

Av Catti - 22 september 2008 21:50

Ja, det är ju inte så väl att jag ska åka någonstans. Men i helgen kom ju solen o värme och hälsade på. Det var ju bara att passa på o njuta så länge det varade. Sommaren blev lite väl kort för våra vinddruvor som suttit halvfärdiga mot väggen. Men helgens sol o värme gjorde nytta. Nu är det bara att njuta av dessa underbart goda vindruvor. Plommonen hade vi nästan glömt nu när vi inte varit i trädgården. Så vi samlade ihop 3 fulla kassa med fallfrukt och tog med till skogen när vi gick ut o plockade svamp.

Då slipper djuren gå ända ner till trädgården när de ska äta:) Framför allt vildsvinen får gärna äta sin del i skogen. Verkar bli fler och fler vildsvin här i skogen. Överallt såg man hur de bökat upp marken. Och bökat bort min svamp!!

Av Catti - 22 september 2008 20:52

I lördagsmorse när jag tittade in till marsvinen ligger det 2döda bäbisar hos Prinsessan. Väntade inga bäbisar där än. Iof var det 71 dagar sedan hon sattes med hane men hennes mage var inte speciellt stor. Men ungarna fullgångna så hon hade gått tiden ut. Men tyvärr levde de inte. Nu kom nästa svåra sak, att berätta för Maria vad som hade hänt. Hon har väntat så på den här kullen.

Så sorgligt men vi tröstade oss med att Prinsessan mådde iallafall bra. Trodde vi. Under dagen tycker vi att det inte är samma fart på henne som det brukar, äter men inte med samma aptit som vi är van vid.Erbjuder henne hennes favoritgrönsaker och de slinker ner. På söndagen verkar hon piggar. Springer fram när vi lägger in grönsaker, äter inte så mycket som hon brukar men hon äter iallafall. Knallar runt i buren och börjar bli sig mer lik så vi pustar ut och tänker att hon var väl kanske lite medtagen efter förlossningen. Imorse när jag kikar in har hon fått lite flytningar. Och när jag kommer hem mitt på dagen har flytningarna förvärrats och Prinsessan är inte pigg. Hade sån tur att jag kunde få en tid på Roslagstull.

Blev väl mottagen och Prinsessan blev ordentligt undersökt. Hon fick vätska, B-vitamin,antbiotika och minifom.Minifom för hon var så gasig i magen troligen pga att hon ätit för lite hö. Sen matas hon med critical care.

Hon tycker väl inte att det är någon höjdare men äter det i allafall när jag väl lyckat få in det i munnen. För rycka undan huvudet det orkar hon.

Nu håller vi alla tummar att hon svarar på antibiotikan.

Av Catti - 7 september 2008 13:38

Igår var det utställning hos Mitt i Valbo. Trevligt som vanligt. Och allt flöt på trots att de endast är en liten tapper skara som ska fixa med allt.Undrar vid varje utställning varför inte fler hjälper till till. Men så verkar det vara i alla föreningar. Alltid samma personer som fixar.

Var mör som bara den i går kväll. Klev upp 4.15 på morgonen för att vara hos Mia 5.45 Sen satt jag och skrev åt M hela dagen. Intressant o lärorikt.Kul att lyssna när andra raser än de man håller på med bedöms.(Även om det kändes lite snurrigt ibland och jag skrev på fel rad ibland med den följden att en del ha fått fina pilar på sina bedömningssedlar)

Känner mig nöjd med mitt enda resultat. Stod i valet o kvalet till sista stund om jag skulle ta med mig Valentino då jag var fullt medveten om att han var tunn över skuldror och att pälsen borde vara tätare. Men han kom med och fick 88p o ck. Så så hemsk var han kanske inte. Längtar, längtar till jag har lite fler djur att ställa.

Ska ge mig ut på jakt efter en hane som passar till mina teddy tjejer.

Min o Marias cream hona är nu konstaterat dräktig. Där hoppas vi på fina bäbisar. Nu har det väl tokat sig nog för i år så att det kan gå bra med den här kullen ialla fall hoppas jag.

Idag var vi o kikade på ett hus men det kändes ännu mindre än det vi har så det var inte intressant. Men det låg jättefint. Stor härlig tomt och skogen på ena sidan och en åker på andra.

Ovido - Quiz & Flashcards