Alla inlägg under april 2009

Av Catti - 20 april 2009 21:24

Idag var jag till vet med katten Kajsa igen.  Hon åt antibiotika mot urinvägs eller urinblåseinfektion för några veckor sedan. Redan efter några dagar var hon pigg och som vanligt igen. Åt som hon skulle och gick på lådan som vanligt, inte var 5:e minut. Men nu var det dax igen. Hon har börjat gå oftare på lådan och ibland var det blod i urinen. Nytt urinprov som denna gång visade på bakterier,blod och kristaller. Stackars lilla Kajsa. För säkerhetsskull gjordes ett ultradjud på blåsan för att se om det fanns myomer(stavning?) eller urinsten. Men det fanns det som tur var inte. Så nu är Kajsa satt på antibiotika igen. Annan sort den här gången. Sen fick jag köpa sådan superdyr specialkost som ska hjälpa till att bryta ner kristallerna. (Hoppas Kajsa njuter av den dyra maten) Men viktigast är att hon blir bra.

Annars då? Här har det renoverats o renoverats. Vårt sovrum o Marias rum är nu klara. Nå, nästan ialla fall.  Lite lister, gardiner, tavlor och sådant ska upp.

Och anmälan till Sorunda har jag fått iväg idag.

Av Catti - 9 april 2009 22:11

Det började med att vi pratade om att köpa två garderober och ställa på var sida om sängen och skåp emellan. Det går ju snabbt. Sen bestämdes att vi skulle byta rum med Maria. Hon ville då ha nytt golv och nya tapeter i rummet. Okey. Rummet vi skulle ta visade sig behöva målas när henne saker plockats ut. Okey, det går snabbt. Men kanske vi ska passa på att byta golv vi också när vi ändå håller på. Men då kommer ju listerna att gamla ut. Golv, lister och färg köps in. När jag målat väggen såg ju taket solkigt ut.

Nu är även det målat. Väggarna är målade och golvet i vårt rum är lagt. Imorgon ska listerna på plats och SEN kan vi skruva ihop garderoberna som det hela började med. Tänkte hinna måla taket i Marias rum också, sen får Mikki lägga in golvet.Takfärg och golv har jag redan hemma.Tapeter får vi köpa när hon kommer hem efter lovet. Mycket blev det. Men så kul! Det ända som inte är kul är röran med alla möbler i huset. Glad Påsk önskar jag er alla!

Av Catti - 4 april 2009 23:56

Nu har jag just trillat ner i soffan efter en trevligt resa till Lessebo.Vi åkte ner redan i fredags och sov på ett vandrarhem. Djuren är nu tillbaka i sina burar och sitter och knaprar hö och grönsaker. Undrar om de är lika trötta som jag är?

5 djur hade vi med oss. Lilla Debora som gjorde utställningsdebut blev BIRj och BISj3. "Bea" blev BIR och senare BIS3.

Nu ska jag kika runt lite i bloggar och sedan krypa till kojs. Imorgon ska det ut och letas tapeter:)


Ovido - Quiz & Flashcards