Alla inlägg under oktober 2008

Av Catti - 27 oktober 2008 22:04

Jaha. Nu blir det till att köpa ny dammsugare. Skulle dammsuga idag innan vi skulle fira Mikki, tänkte jag. Men det tänkte inte dammsugaren. Fungerade hur bra som helst först, sen skulle jag bara byta till annan elkontakt. Stoppar i den och ingenting händer. Ur med kontakten och i igen. Tryckte på knappen. Fräs sa min dammsugare då. Och så gnistrade det lite så där fint i den. Sen ingen mer. Jaha. ja ja det går ju att sopa. Men jag hade varit med djur i vardagsrummet och mattan var full med spån. Så jag fick ta den lilla handdammsugaren och krypa runt på mattan med. Vad gör man inte för att det ska vara städat:)

Gästerna kom o vi fikade. Sen kom det bästa. Mikkis bror skulle ta med sig våra soffor hem. Han behövde dem.Perfekt Så när vi fikat klart och de skulle åka åkte även sofforna. Så nu sitter jag här i vardagsrummet på en pall och tittar på TV och skriver. Imorgon ska jag på möte med Norrorts styrelse men på onsdag åker vi o köper nya sofforna:))).

Av Catti - 26 oktober 2008 19:53

Redan söndagkväll, och jag som hade tänkt att jag skulle hinna så mycket under helgen. Vi har ialla fall bestämt oss för vilka soffor vi ska ha. Nu måste vi bara göra oss av med de gamla innan vi tar hem de nya. Nu när vi ska göra om i vardagsrummet tänkte vi att vi skulle få bort den gamla klumpen till TV och köpa en ny men vilken djungel. Och det var inte ens kul att gå runt och klura på vilken TV som är bättre än någon annan.Det skjuter vi på till ett senare tillfälle.

I morse flyttade jag om lite bland djuren. Saras kelgris Algot har gått ensam ett tag med sällskap på andra sidan gallret. Och Ior som gått med lill-killen Zir Vive blev ensam när han flyttade i onsdags. Så jag gjorde en chansning att det skulle gå att sätta ihop dessa två.Ior blev så deppig när hans sällskap flyttade och de dröjer till december innan det ev föds små hanar här. Båda fick ett bad och sen satte jag ihop dem i en ren bur. Algot blåste väl upp sig lite men trygga Ior bara tittade på honom. De har jagat varandra några varv men mer har det inte varit. Håller nu tummarna att det ska gå att ha dem tillsammans.

På em skjutsade vi Maria till tåget. Skolorna har ju lov nu och hon skulle till sin kompis i Gävle. Vore inte fel med en veckas lov.


Av Catti - 24 oktober 2008 14:17

Äntligen fredag. den här veckan har varit riktigt maffig så nu ska det bli skönt att koppla av.

I onsdags så flyttade Zir Vive hem till E. Där får han det bra. Får sällskap av en hane hon köpte av mig för drygt ett år sedan.

Ikväll ska jag trimma lite djur inför utställningen nästa helg. Sent ute som vanlig men under veckan har jag bara inte orkat.

Ska känna lite på honorna som går med hane också. Men det är gränsfall om det går att känna nåt än.

Men innan det måste jag åka o handla, nu börjar det bli tomt i alla skåp. Handla mat är inget jag är speciellt road av. Det är bara ett nödvändigt ont.

Får se om vi hinner komma iväg o köpa ny soffa i helgen. Nu ska den gamla ut.

Av Catti - 18 oktober 2008 21:58

Sitter och tittar på Stjärnor på is. Skrattar gott åt Tony Irwing och hans rompa.

På morgonen var jag på utvecklingssamtal med Maria. Stackars lärare som fick ta till lördagen för att hinna. Och så tackade han mig för att jag kom!

Sen var vi en sväng och köpte lite höstblommor. Det var dax att ta bort de frostskadade blommorna i krukorna ute. Och så köpte jag tavlor till köket. Men när jag kom hem och skulle sätta upp dom fanns det liksom inget att hänga dem i . Hmmm. Får väl fixa det i morgon då. jag som ville få upp tavlorna idag. Jo, jag köpte nya gångstavar. JAAAA, jag har sådana. De jag har har bara metallplupp där ner så det låter i hela området innan jag kommer ut på grusvägen. Nu köpte jag sådana som har en gummiplupp.Jag kan med andra ord gå med stavar utan att alla behöver höra det.

I burarna är det lugnt. Än är det för tididgt för att känna om någon blivit dräktig. Men i ena buren dricker de mer vatten och de brukar vara ett tecken, att de dricker mer de första veckorna. Men det återstår som sagt att se.

Prinsessan som fick en infektion efter sin dödfödda kull och som vi antibiotika behandlat i flera omgångar ,matat med critical care och trugad med alla möjliga godsakar i flera veckor verkar nu vara helt återställd. Hon åter nu med god aptit och går sakta upp i vikt. Hoppas nu att sista antibiotika kurer fick bort alla bakterier så inget ligger kvar och växer till sig igen. Men sista gången fick hon starkare antibiotika.

Borde ha trimmat lite pälsar på de som ska med till Kallhäll , det är bara två veckor kvar,men det skjuter jag nog upp till i morgon.

Av Catti - 2 oktober 2008 08:42

Nu är jag dunderförkyld och småfebrig. Men värst är nog ryggen. Vet inte om den har att göra med förkylningen eller om det är slumpen att den kraschat just nu. Värker så in i ... gör den ialla fall. Vankar några vändor i huset för att försöka få igång ryggen sen måste jag lägga mig för då blir jag alldeles matt. Vilar en stund, sen upp o vankar igen. Det har jag ju lärt mig sen förr att gå är det bästa vid värkande rygg även om det absolut inte känns så just då. Men med smärtstillande så går det i alla fall.

Prinsessan verkar nu äntligen äta själv fullt ut. Har inte stödmatat henne sen igår mitt på dagen och hon har ändå ökat i vikt:) Men jag tycker hon rosslar lite så jag hoppas inte att hon ska bli förkyld nu också.

Annars är det full aktivitet i burarna med hanar som uppvaktar honor för fullt. Nu ska jag vanka ett varv igen.

Ovido - Quiz & Flashcards