Alla inlägg under maj 2009

Av Catti - 11 maj 2009 14:28

Det började redan i fredagskväll när vi var och ställde i ordning lokalen.

En trevlig och välskött bygdegård.Lokalen var helt tom så alla bord och stolar skulle bäras ut, försäljningsbord skulle dukas upp, och bedömningsordningar sättas upp. Strax efter 20.00 var vi klara och vi kunde äntligen åka och äta en försenad middag. Sen var hem för att packa tillbehör till utställningen och bada djur. Några minuter in på det nya dygnet kom jag äntligen i säng.

5.00 ringde sen klockan och jag vet att jag hörde den och skulle kliva upp men tydligen lyckades jag somna om innan. Vaknar med en ryck 35minuter senare. Nu blev det bråttom. Kom några minuter för sent till M som vi skulle samåka med men trots det hann fram till Sorunda före utsatt till.

Dagen var väldigt trevlig och jag tycker att lokalen fungerade bra. Vår vägbeskrivning var tydligen inte den bästa så några utställare åkte en extra runda runt i Sorunda.

Det blev blandade resultat under dagen. Hade hoppats på ett Cert på Yster men det blev det inte. Däremot fick Bea ett och blev BIS 5. Och Debora gick och blev BISj 1. Så jag känner mig väldigt nöjd ändå. Det ända tråkiga var väl en kommentar jag fick efter som sårade. Hade inte väntat mig den från den personen. Men...men..

Jo, vi ställde ju Saras Algot i pet för första gången. 91p och 3/7. Han var för långsmal.

Sen var det till att bära tillbaka alla möbler igen och städa.Då är det inte många kvar. Vi var regält trötta och möra när vi åkte hem. Ibland undra jag vad jag håller på med.

Om fler kunde hjälpa till så skulle inte några få behöva slita.. men

Gårdagen ägnades åt trädgården.

Men var tog solen och värmen vägen?

Nybacken Debora:


Av Catti - 7 maj 2009 20:17

Det har inte funnits mycket tid till att sitta vid datorn. Och så har det väl inte hänt något som intresserar andra.

Här pågår renovering och röjning inomhus när det är väder för det. Och trädgårdsarbete när det är väder för det. Jag har en stor rabatt som vi håller på att göra om. De tre jättesyrenerna är nu äntligen veck så nu ska det planteras mer växter och så ska vi byta ut den halvruttna slipersen mot någon sten.

I helgen är det utställning i Sorunda så det har varit lite förberedelser kring det. Imorgon ska vi dit och ställa iordning.

Som avslutning kommer några vårbilder från Gillberga dit jag var på promenad med min förskolegrupp i dag. Nu när alla körsbärsträd står i blom är det som att kliva in i en sagovärld.

Skapa flashcards