Direktlänk till inlägg 14 december 2008

bäbisbilder

Av Catti - 14 december 2008 21:23

Idag har här gjorts struvor, mer struvor och ännu mer struvor. Maria ska dem med sig till deras julmarknad i skolan imorgon. Sen var hela familjen engagerad i att göra knäck till den samma.

Så mycket nytta var det med gårdagens dammsugning. Hmm. Knaster knaster av strösocker.

Nu har jag fotat lite marsvin. Ålgas kull är pigg som bara den. Att fota dem var en pärs. Har besluts ångest om vilken/ vilka jag ska behålla. Den jag har fastnat för mest och gjorde direkt har dessvärre ett litet veck. Men alla tre är så fina.ålga kull

(Lyckades sätta in denna bild även längst ner och får inte bort den så det får ni stå ut med. )

Av prematurbäbisarna är det bara tre kvar. Den fjärde drog sitt sist andetag i fredagskväll. Men det verkar som om de här tre ska fixa det. Det diar och äter hö. Hanen hittade jag tom sittandes i matskålen där han åt kornkross.

Han och den ena hona öka bra i vikt. Den andra honan ökar men inte riktigt i samma takt.

Iom att alla de 12 ungarna föddes samtidigt och dessutom precis innan Maria kom hem har jag ju ett litet problem. Vem är mamma? Tack o lov är mammorna ialla fall helsyskon och det är samma pappa till pre kullarna.

Men jag tror att de här tre+ den som dog i fredags är syskon och att de var några dagar äldre. många av de andra såg ännu mer prematura ut.

Pälsen har vuxit mycket på de här  5dagarna och nu har de blivit riktigt söta. prematurkullen

 
 
Natalia

Natalia

14 december 2008 23:06

Åh vilka små raringar, min favorit är den längst till höger på översta bilden, den svart/vita, ser himla pussvänlig ut! ;)

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jennie

17 december 2008 15:53

hello catti..ser till att göra mig "hörd" överallt så du ej ska glömma bort mig..hör av dig när det är dax för att sälaj underverken..kram på er..jennie

 
Lena

Lena

22 december 2008 22:09

Vilka sötnosar ; ))

/ Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catti - 9 januari 2011 21:28

Oj oj oj. Nu var det länge sedan det uppdaterades i bloggen. Tjejerna i inlägget nedan har blivit stora. De är nu 7 månader. Måste försöka bli bättre på det här. I helgen anordnade vår lokalavdelning Norrort dubbelutställning i Kallhäll. Chindira f...

Av Catti - 5 juli 2010 23:04

 Nybackens Cleopatra ( ville inte riktigt vara med på bild idag)   Nybackens Chimaria   Nybackens Chindira       ...

Av Catti - 5 juli 2010 22:19

Länge sen jag skrev något här. Nu är det sommar och marsvinen kan mumsa på gräs varje dag och det har hänt lite i burarna. Idag flyttade en liten teddyhona på 6 veckor tillsammans med en hona född i augusti. Kändes jätte bra när jag träffade mamman i...

Av Catti - 29 mars 2010 21:13


I lördags hade vi stor sorg då vi förlorade Prinsipessa och hennes bäbisar i magen på natten. Trots nattvak och stödmatning gick det inte. Vi hittade henne död med en persiljekvist i munnen. Lilla Prinsipessa försökte in  det sista. Det tog hårt oc...

Av Catti - 14 mars 2010 21:53

Nu är det lugnt i burarna igen. Det gick väldigt smidigt att flytta om denna gång. Ysters mage är nu riktigt rund men hon har några veckor kvar. Även Prinsipessa börja bli rund om sin mage. Fotade lite djur idag för att uppdatera hemsidan. Kom på n...

Ovido - Quiz & Flashcards