Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Utställning o luciatåg

Av Catti - 13 december 2008 21:40

7.00 hämtade Mia-mia med dotter upp mig, Maria och 8 marsvin för färd till marsvinsutställning i Badelunda utanför Västerås.

Som alltid var det trevligt att träffa "marsvinsmänniskor." Vi fick även beskåda ett sjöngsjungande luciatåg. Och för oss, som mest bara har haft regn regn och mörker här hemma var det underbart att det var snö i Västerås. Och det blev just mitt på dagen:)) En liten energikick.

Jag ställde ut 2 teddy. Nybackens Valentino som fick sitt 3-dje Cert och blev med det Svensk champion och  Nybackens Ylva-Yster som fick Cert och blev BIR-r. Maria ställde ut Milky Ways Cindra i pet o klippt. Malaxis Xangria Princess "Prinsessan" i pet o ras och vårt nytillskott Trollstugans NordjrV-06 Sch Palemoon Summer Secret " Sickan" i pet.

Sen går det som det oftast går när vi är ute och åker. Vi virrar bort oss.

När det var bröts för lunch skulle vi åka en liten bit för att äta( på Max som vi faktisk passerat på vägen). Vet inte riktigt hur vi bar oss åt men fel körde vi på den korta biten. Och inte bara vi visade det sen ;) ingen nämnd ingen glömd.

Nu är marsvinen tillbaka i sina burar sedan några timmar och jag har dammsugit upp spån som vi på något sätt lyckades sprida ut både här o där . Har till o med tömt transporterna, vilket jag i vanliga fall brukar skjuta till morgondagen. Skönt att ha det gjort.

Nu sitter jag och halvtittar på TV och kollar runt i bloggar och på hemsidor.

I morgon skall här göras knäck och struvor till Marias julmarknad i skolan på måndag.


 
 
Natalia

Natalia

13 december 2008 22:39

Hehe tack, ingen fara jag är också snurrig, man hinner inte hålla koll på hur alla placerar sig! ;)

Lilla Ylva-Yster var ju ännu sötare och charmigare live än på bild, blev helt såld på din lilla dam!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catti - 9 januari 2011 21:28

Oj oj oj. Nu var det länge sedan det uppdaterades i bloggen. Tjejerna i inlägget nedan har blivit stora. De är nu 7 månader. Måste försöka bli bättre på det här. I helgen anordnade vår lokalavdelning Norrort dubbelutställning i Kallhäll. Chindira f...

Av Catti - 5 juli 2010 23:04

 Nybackens Cleopatra ( ville inte riktigt vara med på bild idag)   Nybackens Chimaria   Nybackens Chindira       ...

Av Catti - 5 juli 2010 22:19

Länge sen jag skrev något här. Nu är det sommar och marsvinen kan mumsa på gräs varje dag och det har hänt lite i burarna. Idag flyttade en liten teddyhona på 6 veckor tillsammans med en hona född i augusti. Kändes jätte bra när jag träffade mamman i...

Av Catti - 29 mars 2010 21:13


I lördags hade vi stor sorg då vi förlorade Prinsipessa och hennes bäbisar i magen på natten. Trots nattvak och stödmatning gick det inte. Vi hittade henne död med en persiljekvist i munnen. Lilla Prinsipessa försökte in  det sista. Det tog hårt oc...

Av Catti - 14 mars 2010 21:53

Nu är det lugnt i burarna igen. Det gick väldigt smidigt att flytta om denna gång. Ysters mage är nu riktigt rund men hon har några veckor kvar. Även Prinsipessa börja bli rund om sin mage. Fotade lite djur idag för att uppdatera hemsidan. Kom på n...

Ovido - Quiz & Flashcards