Direktlänk till inlägg 6 december 2008

Mörker

Av Catti - 6 december 2008 16:18

Det positiva med att det blir mörkt ute tidigt är att jag slipper se att det regnar. När mörkret lagt sig känns det faktisk riktigt juligt inne:)

När jag jobbar måste jag vara ute även i sånt här väder men när jag är ledig kan jag ju faktisk välja;) Och dagen idag har då ägnats åt marsvinen.

Ålga, Suss och Sivan springer runt med sina tjocka magar. De är otroligt röliga fast de är så stora.Idag är det faktiskt 70 dagar sen jag satte in hanar till dem.

Håller också på att förbereder djur inför helgen i Västerås. Blir två som följer med. Ylva Yster och Valentino. Men Maria skulle visst ha med sig tre så det blir fullt i transporten ändå.

Nu håller jag tummarna att det inte blir snöstorm till helgen. Har fortfarande vinterutställningen i Lillhärad i färsk minne. Det är inte ofta jag är så rädd att åka bil som jag var då.  Stackars Mia som körde och jag satt bredvid och försökte diregera henne om var vägen kunde tänkas vara.Maria satt i baksätet och undrade oroligt- hur gör vi med djuren om vi kör i diket.

-VI SKA INTE KÖRA I DIKET! fick hon som svar i en desperat kör i framsätet.

 
 
Ingen bild

Miamia

7 december 2008 14:50

Ha,ha,ja fy,minns du den resan!
Det var det värsta jag varit med om tror jag.
Men hem kom vi!
Och har man den resan i minne kan det egentligen bli vilket väder det vill på lördag!

Miamia

 
Annie

Annie

12 december 2008 21:14

Ja, den resan minns vi nog alla som ställde i Lillhärad den gången. Hua!! Fast nu säger de att det ska bli snöstorm igen... fast de sades det ju sist vi skulle på utställning också, och inte såg jag någon snö.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catti - 9 januari 2011 21:28

Oj oj oj. Nu var det länge sedan det uppdaterades i bloggen. Tjejerna i inlägget nedan har blivit stora. De är nu 7 månader. Måste försöka bli bättre på det här. I helgen anordnade vår lokalavdelning Norrort dubbelutställning i Kallhäll. Chindira f...

Av Catti - 5 juli 2010 23:04

 Nybackens Cleopatra ( ville inte riktigt vara med på bild idag)   Nybackens Chimaria   Nybackens Chindira       ...

Av Catti - 5 juli 2010 22:19

Länge sen jag skrev något här. Nu är det sommar och marsvinen kan mumsa på gräs varje dag och det har hänt lite i burarna. Idag flyttade en liten teddyhona på 6 veckor tillsammans med en hona född i augusti. Kändes jätte bra när jag träffade mamman i...

Av Catti - 29 mars 2010 21:13


I lördags hade vi stor sorg då vi förlorade Prinsipessa och hennes bäbisar i magen på natten. Trots nattvak och stödmatning gick det inte. Vi hittade henne död med en persiljekvist i munnen. Lilla Prinsipessa försökte in  det sista. Det tog hårt oc...

Av Catti - 14 mars 2010 21:53

Nu är det lugnt i burarna igen. Det gick väldigt smidigt att flytta om denna gång. Ysters mage är nu riktigt rund men hon har några veckor kvar. Även Prinsipessa börja bli rund om sin mage. Fotade lite djur idag för att uppdatera hemsidan. Kom på n...

Ovido - Quiz & Flashcards