Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Utställning i Valbo

Av Catti - 7 mars 2009 21:13

Idag har jag varit på marsvinutställning i Valbo. Som vanligt bra organiserat och kul att träffa "marsvinsvänner".Hade hoppats på Cert på Ylva Yster men ack då.. får väl hoppas vidare i 2 veckor till utställningen i Kallhäll Selfarna gick det bättre för. Resultat kommer på hemsidan.

Jag ställde bara teddyn sen satt jag domarsekretare hela dagen. Varje gång lär jag mig något nytt. Maria ställde selfarna.

Med oss hem hade vi en snygg creamhane som förhoppningvis ska ge oss fina bäbisar tillsammans med "Sickan". Det är än en gång J som är snäll och lånar ut hane till oss.

Just nu håller vi på med omflytt i burar .Matglada Prinsessan har gått tillsammans med Ylva som behöver lite mer mat. Resultatet har blivit att Ylva fortfarande är tunn men det är defenitivt inte Prinsessan. Så nu blir det andra bullar för Prinsessan. Hon får gå med två andra damer som inte heller behöver kraftfoder. Där blir det hö och grönsaksdiet. Ylva får flytta in till ungdjuren.

I morgon ska jag försöka fota lite djur och uppdatera hemsidan. Det var ett tag sen och idag blev jag påmind om att det saknas djur på sidan. Jag vet;)



 
 
Denise

Denise

9 mars 2009 23:17

Tack, fortsätt håll tummarna så hårt du kan, hon måste bli bra min lilla "tant"humla! :(

http://novastardust.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catti - 9 januari 2011 21:28

Oj oj oj. Nu var det länge sedan det uppdaterades i bloggen. Tjejerna i inlägget nedan har blivit stora. De är nu 7 månader. Måste försöka bli bättre på det här. I helgen anordnade vår lokalavdelning Norrort dubbelutställning i Kallhäll. Chindira f...

Av Catti - 5 juli 2010 23:04

 Nybackens Cleopatra ( ville inte riktigt vara med på bild idag)   Nybackens Chimaria   Nybackens Chindira       ...

Av Catti - 5 juli 2010 22:19

Länge sen jag skrev något här. Nu är det sommar och marsvinen kan mumsa på gräs varje dag och det har hänt lite i burarna. Idag flyttade en liten teddyhona på 6 veckor tillsammans med en hona född i augusti. Kändes jätte bra när jag träffade mamman i...

Av Catti - 29 mars 2010 21:13


I lördags hade vi stor sorg då vi förlorade Prinsipessa och hennes bäbisar i magen på natten. Trots nattvak och stödmatning gick det inte. Vi hittade henne död med en persiljekvist i munnen. Lilla Prinsipessa försökte in  det sista. Det tog hårt oc...

Av Catti - 14 mars 2010 21:53

Nu är det lugnt i burarna igen. Det gick väldigt smidigt att flytta om denna gång. Ysters mage är nu riktigt rund men hon har några veckor kvar. Även Prinsipessa börja bli rund om sin mage. Fotade lite djur idag för att uppdatera hemsidan. Kom på n...

Ovido - Quiz & Flashcards