Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

Tråkigheter och mer tråkigheter.

Av Catti - 9 augusti 2008 15:49

Nu ger jag snart upp och börjar med blommor istället. Det är nog inte lika sorgligt.

Strax efter midnatt börjar Ålga att föda kullen som jag väntat så på. Ut kommer en vit? unge, en till? en till? och slutligen en 2färgad. Vad är detta?

Men anar ju redan. Kikar i munnen på de vita ungarna. Jodå, helt missbildade tänder eller inga alls. Och ögonen är så små så små och liksom insjunkna.

Ålga måste vara dold roan.Grämer mig så att jag gjort denna parning. Men hur kunde jag veta. Går och lägger mig och försöker somna men tankarna snurrar. Hoppas att naturen löser problemet med de 3 missbildade ungar åt mig under natten.

Direkt när jag vaknar igen går jag in till marsvinen. I buren sitter de 3 missbildade ungar fortfarande vid liv. Den friska tvåfärgade ungen knatar pigg omkring. Men... i spånet ligger tre döda ungar. Va´hur många unga hade hon? hinner jag tänka innan jag ser att Elliminas mage är borta.

Det är hennes döda ungar. Varför? Antagligen sattes hon igång av Ålga.

Tittar på de små vita. Vet att jag måste ta bort dem. Tårarna rinner.

Lika bra att få det gjort med en gång.


 
 
Denise

Denise

10 augusti 2008 12:09

Hua! :´( Ingen rolig historia!

Kramar!

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

10 augusti 2008 16:52

Hemsk, vill skicka en stor kram till dig!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catti

10 augusti 2008 20:57

Nä, fy vad hemsk jag kände mig. Nu känns det bättre när jag pratat med J och insett att även andra lyckats göra samma sak. Men kul kändes det inte.

 
Ida

Ida

10 augusti 2008 23:36

Vad tråkigt och jobbigt Catti! Men det är ju sånt som händer och är svårt att helt gardera sig mot om man har roans. Teddylinjerna är luriga.

http://idefix.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catti - 9 januari 2011 21:28

Oj oj oj. Nu var det länge sedan det uppdaterades i bloggen. Tjejerna i inlägget nedan har blivit stora. De är nu 7 månader. Måste försöka bli bättre på det här. I helgen anordnade vår lokalavdelning Norrort dubbelutställning i Kallhäll. Chindira f...

Av Catti - 5 juli 2010 23:04

 Nybackens Cleopatra ( ville inte riktigt vara med på bild idag)   Nybackens Chimaria   Nybackens Chindira       ...

Av Catti - 5 juli 2010 22:19

Länge sen jag skrev något här. Nu är det sommar och marsvinen kan mumsa på gräs varje dag och det har hänt lite i burarna. Idag flyttade en liten teddyhona på 6 veckor tillsammans med en hona född i augusti. Kändes jätte bra när jag träffade mamman i...

Av Catti - 29 mars 2010 21:13


I lördags hade vi stor sorg då vi förlorade Prinsipessa och hennes bäbisar i magen på natten. Trots nattvak och stödmatning gick det inte. Vi hittade henne död med en persiljekvist i munnen. Lilla Prinsipessa försökte in  det sista. Det tog hårt oc...

Av Catti - 14 mars 2010 21:53

Nu är det lugnt i burarna igen. Det gick väldigt smidigt att flytta om denna gång. Ysters mage är nu riktigt rund men hon har några veckor kvar. Även Prinsipessa börja bli rund om sin mage. Fotade lite djur idag för att uppdatera hemsidan. Kom på n...

Ovido - Quiz & Flashcards