Direktlänk till inlägg 28 juli 2008

Lillsemester,bröllop och tjock mage

Av Catti - 28 juli 2008 15:56

Min o döttrarnas lillsemester i Örebro tillsammans med annan mor o dotter  var riktigt trevlig. Vi trosade i affärer, fikade, lunchade, trosade runt och åt igen. Tog en liten tripp till Vadstena. Mer trosande och ätande och avslutade med RIX-FM festivalen på kvällen efter. Var lite orolig att jag inte skulle kunna ha klänningen jag hade köpt till bröllopet efter dessa dagar med allt ätande.

Väl hemma var det bara att packa om för att åka tidigt på morgonen till Umeå på bröllop . Så vackert det var. Litet gulligt kapell,avslappnad och lättsam präst, helt underbar festlokal vid vattnet, sol från klarblå himmel.

Och ett brudpar som är som gjorda för varandra. Suck! Nästan så att jag vill gifta mig igen.(Med mannen jag har då) Dagen efter var det bara att sätta sig i bilen  och åka de 70milen hem igen. Men det var det värt.

Nu till den tjocka magen. (Det är inte min jag tänkte skriva om.)

Ålga ser ut att spricka vilken sekund som helst. Hoppas att hon får i helgen då det har gått 70dagar. Gillar inte att ha högdräktiga honor när det är så varmt. Även om det är bättre nu när jag ska vara hemma och kan ha både dörrar o fönster öppna.

 
 
Maria

Maria

30 juli 2008 22:42

Det var roligt i Umeå!
Men du?, kolla vad du har skrivit.
(Mes mannen jag har då)
Låter som om du säger att pappa är mes:P

http://marias.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catti

30 juli 2008 23:40

Oops! Det var ju inte meningen. Ändrar det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catti - 9 januari 2011 21:28

Oj oj oj. Nu var det länge sedan det uppdaterades i bloggen. Tjejerna i inlägget nedan har blivit stora. De är nu 7 månader. Måste försöka bli bättre på det här. I helgen anordnade vår lokalavdelning Norrort dubbelutställning i Kallhäll. Chindira f...

Av Catti - 5 juli 2010 23:04

 Nybackens Cleopatra ( ville inte riktigt vara med på bild idag)   Nybackens Chimaria   Nybackens Chindira       ...

Av Catti - 5 juli 2010 22:19

Länge sen jag skrev något här. Nu är det sommar och marsvinen kan mumsa på gräs varje dag och det har hänt lite i burarna. Idag flyttade en liten teddyhona på 6 veckor tillsammans med en hona född i augusti. Kändes jätte bra när jag träffade mamman i...

Av Catti - 29 mars 2010 21:13


I lördags hade vi stor sorg då vi förlorade Prinsipessa och hennes bäbisar i magen på natten. Trots nattvak och stödmatning gick det inte. Vi hittade henne död med en persiljekvist i munnen. Lilla Prinsipessa försökte in  det sista. Det tog hårt oc...

Av Catti - 14 mars 2010 21:53

Nu är det lugnt i burarna igen. Det gick väldigt smidigt att flytta om denna gång. Ysters mage är nu riktigt rund men hon har några veckor kvar. Även Prinsipessa börja bli rund om sin mage. Fotade lite djur idag för att uppdatera hemsidan. Kom på n...

Ovido - Quiz & Flashcards