Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Marsvins flytt

Av Catti - 14 januari 2009 21:41

Mina goa damer Suss och Sivan har flyttat. Har svårt att sälja djur som jag har haft länge. Fäster mig så vid dem. Men familjen som de har flyttat till har jag haft så mycket kontakt med så jag känner att de kommer att få det jättebra. Dessutom tror jag att vi kommer att fortsätta vår kontakt och jag får lite rapporter.

Sen har två av december ungarna nu flyttat. Två är tingade och handpenning är betald men de kommer att bo kvar här en tid. De andra två stannar tillsvidare.

Kullen som föddes förra veckan växer och mår bra. Och de är så underbart söta. Även djur från den kullen kommer att bli till salu.

Just nu håller jag på och velar o velar. Vill spara en hane från någon av kullarna.

Tror mest på hanen i dec kullen men han har ett veck. Den hane jag funderar på i jan kullen verkar inte få samma päls, har inte samma krus.

Är jag dum om jag sparar en hane med veck? Är jag dum om jag säljer honom på grund av ett veck?

Funderar vidare och samtidigt går jag och väntar på att Nilma ska föda sin kull. Kanske min lösning kommer då:)



 
 
Natalia

Natalia

15 januari 2009 22:25

Tack för att du skickade mina bedömningssedlar, kom med posten häromdagen!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catti - 9 januari 2011 21:28

Oj oj oj. Nu var det länge sedan det uppdaterades i bloggen. Tjejerna i inlägget nedan har blivit stora. De är nu 7 månader. Måste försöka bli bättre på det här. I helgen anordnade vår lokalavdelning Norrort dubbelutställning i Kallhäll. Chindira f...

Av Catti - 5 juli 2010 23:04

 Nybackens Cleopatra ( ville inte riktigt vara med på bild idag)   Nybackens Chimaria   Nybackens Chindira       ...

Av Catti - 5 juli 2010 22:19

Länge sen jag skrev något här. Nu är det sommar och marsvinen kan mumsa på gräs varje dag och det har hänt lite i burarna. Idag flyttade en liten teddyhona på 6 veckor tillsammans med en hona född i augusti. Kändes jätte bra när jag träffade mamman i...

Av Catti - 29 mars 2010 21:13


I lördags hade vi stor sorg då vi förlorade Prinsipessa och hennes bäbisar i magen på natten. Trots nattvak och stödmatning gick det inte. Vi hittade henne död med en persiljekvist i munnen. Lilla Prinsipessa försökte in  det sista. Det tog hårt oc...

Av Catti - 14 mars 2010 21:53

Nu är det lugnt i burarna igen. Det gick väldigt smidigt att flytta om denna gång. Ysters mage är nu riktigt rund men hon har några veckor kvar. Även Prinsipessa börja bli rund om sin mage. Fotade lite djur idag för att uppdatera hemsidan. Kom på n...

Ovido - Quiz & Flashcards