Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Varför går allting sönder?? nr 3

Av Catti - 15 november 2008 23:10

Medan vi går här hemma o väntar på att vi ska få vår tvättmaskin lagad alternativt höra att vi måste köpa en ny så pajar bakluckan på bilen. Den har bara bestämt sig för att inte öppna sig. Varken manuellt eller med hjälp av kontrollen. Så det blir till att boka tid på verkstaden. Någon måste ha ett ont öga till oss just nu. Undrar vad som händer härnäst? Imorgon hade jag tänkt att fylla på mitt spånförråd  men det får bli bara en bal i baksätet till luckan är fixad.

Är nog dax att följa A:s exempel och göra en positiv lista och fokusera på det som är bra istället. Finns ju faktisk mycket som är positivt och bra också.

Annars har jag och döttrarna varit på gymnasiemässan idag.Väldigt mycket folk var det. Men båda två kände sig nöjda med besöket och hade fått svar på en hel del frågor. Maria är nu ganska säker på vilka skolor hon ska söka.

Det som ska göras nu är att kolla upp om det är rimligt resväg alt internat eller annat boende. Sara har ju ett år till på sig att fundera, men hittade en skola hon var intresserad av. Vi får göra ett besök på den så småningom. Just nu är det besök på Marias ev skolor som gäller då hon ska söka till gymnasium i feb.

Imorgon ska jag känna lite på honorna som går med hane och se om det blitt nåt. Ålga är iallafall dräktigt. Hon har redan en riktigt bäbismage. Ganska säker på Sivan o Suss också. Dels tror jag att jag känt foster tidigare och idag när det stod på bakbenen o tiggde såg magarna bra runda ut.

Och vad som hände med mig i måndags har jag väl inte blivit så mycket klokare kring. Var hemma o vilade på tisdagen men på onsdagen gick jag till jobbet igen. Ibland känner jag mig lite "konstig" men mår mestadels bra.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catti - 9 januari 2011 21:28

Oj oj oj. Nu var det länge sedan det uppdaterades i bloggen. Tjejerna i inlägget nedan har blivit stora. De är nu 7 månader. Måste försöka bli bättre på det här. I helgen anordnade vår lokalavdelning Norrort dubbelutställning i Kallhäll. Chindira f...

Av Catti - 5 juli 2010 23:04

 Nybackens Cleopatra ( ville inte riktigt vara med på bild idag)   Nybackens Chimaria   Nybackens Chindira       ...

Av Catti - 5 juli 2010 22:19

Länge sen jag skrev något här. Nu är det sommar och marsvinen kan mumsa på gräs varje dag och det har hänt lite i burarna. Idag flyttade en liten teddyhona på 6 veckor tillsammans med en hona född i augusti. Kändes jätte bra när jag träffade mamman i...

Av Catti - 29 mars 2010 21:13


I lördags hade vi stor sorg då vi förlorade Prinsipessa och hennes bäbisar i magen på natten. Trots nattvak och stödmatning gick det inte. Vi hittade henne död med en persiljekvist i munnen. Lilla Prinsipessa försökte in  det sista. Det tog hårt oc...

Av Catti - 14 mars 2010 21:53

Nu är det lugnt i burarna igen. Det gick väldigt smidigt att flytta om denna gång. Ysters mage är nu riktigt rund men hon har några veckor kvar. Även Prinsipessa börja bli rund om sin mage. Fotade lite djur idag för att uppdatera hemsidan. Kom på n...

Ovido - Quiz & Flashcards