Alla inlägg den 8 november 2008

Av Catti - 8 november 2008 23:43

Idag skulle jag vara så där duktigt huslig igen. Och vad händer då då?

Sist var det dammsugaren som sprakade till med ett mindre fyrverkeri och adjös med den. Imåndags var jag och köpte en ny. Idag hade jag bestämt mig för att ha en dag med storstädning och passa på att tvätta hela dagen.

Första maskinen gick ju bra. Sen kom ett litet rassel från tvättmaskinen och efter det en dundersmäll. Och där slutade trumman snurra. Jaha. Letar fram kvittot på maskinen och konstaterar att den köpte vi i juli 07. Så länge höll den...grrrrr. Får kolla upp om det går att laga eller om jag måste köpa en ny. Roligare kan man ju ha för pengar än att köpa nya hushållsmakiner.

På kvällen var min syster med familj här. Vi var och lyssnade när Mikki sjöng tillsammans med teatergänget på kulturnatta. Sen stannde vi till och köpte med oss mat från Grekiska kolgrillen. Är fortfarande proppmätt.Det var så kul att träffa dem igen. Vi bor inte så långt ifrån varandra men tyvärr träffas vi inte så ofta.


Livet i burarna rullar på. Verkar som jag ialla fall ska få några kullar i år. Men jag vågar inte ta ut någon glädje i förskott. Annars har det varit mycket motgångar i uppfödningen under året.

Ovido - Quiz & Flashcards