Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Catti - 23 januari 2010 23:18

Idag hade jag turen att få beskåda ännu än marsvinsfödsel. När jag kikar in till

marsvinen ser jag att Debora börjar att dra ihop sig.

Ropar på Maria och vi slår och ner och tittar på. Även Canezza och hennes ungar som föddes förra lördagen var nyfikna. Framför allt den ena lilla hanen. De andra stod bredvid och tittade på men han vara mitt uppe i allt och sprang runt och kröp

under. När Debora hade fött ut de tre ungarna och de låg i hörnen tillsammans och blev putsade av Debora kommer lilla hanen och gosar ner sig bland de nyfödda.

Det såg så roligt ut. Dessutom är han mindre än de nyfödda. 2hanar o 1hona såg det ut att vara vid snabb kontroll. 2golden/white o en tort&white.

Imorgon ska jag försöka hinna fota dagens och förra lördagnes kull medan det är just så att jag slipper blixten.

Och den lilla hona på 44g som föddes förra lördagen ökar sakta men säkert i vikt.

Hon är med och fajtas och maten fast hon bara är hälften så stor som de andra.

Det är bara att fortsätta hålla tummarna.

Ovido - Quiz & Flashcards