Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Catti - 16 augusti 2009 13:46

Igår var jag på Mitts dubbelutställning i Järbo. Lika trevligt som vanligt. Jätte bra lokal tycker jag. Uppdelad i två rum så bedömningen kunde hållas i ett eget rum. Och så är det som vanligt lika roligt att träffa alla marsvinvänner igen. Och trevlig sällskap hade jag i bilen både dit och hem.

Dessutom är jag väldigt nöjd med resultaten. Vi hade bara 2 djur med oss.

Teddyn Debora och cream selfen "Bea"

Debora Bir BIS2, Bir-r 

Bea Bir och Bir-r. Dessutom placerade hon sig som BIS1 i petten.


Med oss hem hade vi 2nya djur. En liten creamhona vid namn Junipher och en  Pe white creted hane vid namn Jocke. Ska ta ett kort så småningom och lägga ut på hemsidan.

Och som ofta när det flyttat hem nya djur gjordes en liten omflytt i burarna. Den blev lugn och alla verkar trivas med sina nya burkompisar.

Mina småkillar som föddes härom dag är pigga och runda. Har nog inte haft någon mamma som varit så omhändertagande med sina bäbisar som Ellimina. Hon putsar och tvättar dem hela tiden. Roan killen sitter ofta under hennes haka och puffar som en hundvalp.

Canezza är nu riktigt rund, hon kan inte ha långt kvar. Har försökt att känna om hon öppnat sig men det är något hon inte vill ställa upp på utan sparkar bakut. Och jag vill ju inte bråka med henne ionödan.


Ovido - Quiz & Flashcards