Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Nu har de kommit!

Av Catti - 13 augusti 2009 18:31

Äntligen har Ellimina fött fram sina ungar. Igår kväll när jag var inne och matade djuren började Ellimina krysta. Det var som om hon hade väntat på att jag skulle komma dit för hon behövde lite hjälp. Första ungen verkade inte ligga riktigt rätt men efter att jag vridit den lite kom den ut och mådde bra. Ellimina tog hand om den jätteduktigt och efter en stund kom unge nummer två. Den behövde ingen hjälp. Två stora, fina hanar blev det och båda har ärft pappa Valentinos stora öron. Pigga som bara den och så söta.Och framför allt,  Ellimina är pigg hon också :)

Och jag kan koppla bort mitt dåliga samvete för att denna parning överhuvud taget skedde (som jag skrivit om tidigare) och som definivt inte var planerad. Ellimina blev 4år i april och jag har varit så orolig och grämt mig över att detta hände. Men det slutade lyckligt tack o lov. Här kommer en bild när de är ca 20 timmar gamla.

 
 
Ingen bild

Astrid

14 augusti 2009 14:33

Grattis till de små sötnosarna.

 
Karin F

Karin F

15 augusti 2009 09:20

Fina!! Gillar den till vänster bäst, gulligt när de får ett "blått" öga sådär i den vita halvan.

http://myosotis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catti - 9 januari 2011 21:28

Oj oj oj. Nu var det länge sedan det uppdaterades i bloggen. Tjejerna i inlägget nedan har blivit stora. De är nu 7 månader. Måste försöka bli bättre på det här. I helgen anordnade vår lokalavdelning Norrort dubbelutställning i Kallhäll. Chindira f...

Av Catti - 5 juli 2010 23:04

 Nybackens Cleopatra ( ville inte riktigt vara med på bild idag)   Nybackens Chimaria   Nybackens Chindira       ...

Av Catti - 5 juli 2010 22:19

Länge sen jag skrev något här. Nu är det sommar och marsvinen kan mumsa på gräs varje dag och det har hänt lite i burarna. Idag flyttade en liten teddyhona på 6 veckor tillsammans med en hona född i augusti. Kändes jätte bra när jag träffade mamman i...

Av Catti - 29 mars 2010 21:13


I lördags hade vi stor sorg då vi förlorade Prinsipessa och hennes bäbisar i magen på natten. Trots nattvak och stödmatning gick det inte. Vi hittade henne död med en persiljekvist i munnen. Lilla Prinsipessa försökte in  det sista. Det tog hårt oc...

Av Catti - 14 mars 2010 21:53

Nu är det lugnt i burarna igen. Det gick väldigt smidigt att flytta om denna gång. Ysters mage är nu riktigt rund men hon har några veckor kvar. Även Prinsipessa börja bli rund om sin mage. Fotade lite djur idag för att uppdatera hemsidan. Kom på n...

Skapa flashcards